ČEVELJ

»Knjige so drugačne«. To stališče je bilo prvič uporabljeno v podporo normativni ureditvi knjižnega trga pred natanko 50 leti. Knjige imajo dve, včasih nasprotujoči si značilnosti, so nosilke kulturnih vrednosti, identitete, jezika, zgodovine ter hkrati tržno blago, namenjeno ustvarjanju dobička. Knjiga torej ni samo navadna komercialna dobrina, je tudi informacija, vzgoja, zabava. /.../ V Sloveniji smo se 8 let po padcu Splošnih pogojev delovanja slovenskega knjižnega trga znašli v situaciji, ki lahko pripelje do zloma. Vse temeljne ekonomske kategorije in kazalci že četrto, pri knjigotrštvu pa peto leto zapored, beležijo padanje. Panoga se je skrčila v tem obdobju za dobro tretjino. Ob tem pa je število domačih leposlovnih del samo v zadnjem letu padlo za 18 %, založniški in poklicni standardi se nižajo, cenovna politika vse bolj temelji na diskontni miselnosti, zaradi odsotnosti normativne, v panogi vse bolj prevladujejo elementi  »kavbojske« ureditve. Zakon o knjigi seveda sam po sebi ni neka čarobna paličica in deluje samo v konsistentni povezavi z ostalimi mehanizmi kulturne politike (DDV, subvencije, podpore …). Je pa dejstvo, da v tem trenutku na slovenskem knjižnem trgu (in ne smo tu) »nevidna roka« Adama Smitha ni dovolj.

Zdravko Kafol, 31. 3. 2013

Kar se tiče višanja cen knjig, pa menim, da ga lahko povzroči kvečjemu nesprejetje zakona. Treba je vedeti, da so za večino slovenskih založnikov knjigarne najpomembnejša prodajna pot. Če bi knjigarne zaradi nelojalne konkurence začele zapirati vrata, bi se drastično zmanjšale naklade knjig, s tem pa bi se njihova cena res povišala, seveda le tistim, ki bi se jih sploh še splačalo izdajati.

Bojan Švigelj, 19. 11. 2013

Vpeljava novega instrumenta enotne cene knjige predstavlja v slovenski kulturni politiki pomemben odmik od dosedanjih okvirjev razumevanja in razmišljanja o kulturnih dobrinah, ki se uvrščajo na trg. Z enotno ceno knjige se Slovenija pridružuje dvanajstim drugim evropskim državam, ki jo poznajo in katerih izkušnje izkazujejo pozitiven učinek na dostopnost knjige. Gre za premišljen ukrep, ki spoštuje svobodno gospodarsko pobudo, hkrati pa daje pomemben signal, da je knjiga za nas pomembna, da smo Slovenke in Slovenci narod knjige tudi, ko ni čas slavnostnih govorov in komemoracij.

dr. Uroš Grilc, 29. 8. 2014

Dvomim, da je komurkoli jasno, kaj bi knjigotržci s tem zakonom sploh radi. Bi radi tržili knjige? Vljudno jih vabim na sedež naše založbe, kjer bodo dobili petdesetodstotni popust za fiksen odkup dvesto izvodov posameznega naslova, naj plačajo račun, pa naj gredo tržit.

Orlando Uršič, 25. 11. 2014

Nekateri založniki naj se zakona ne bi držali, je bilo slišati na sejmu. Obvoz naj bi našli tako, da kot prvi prodajni dan preprosto objavijo zgodnejšega, kot je knjiga v resnici na voljo v prodaji. Zavednejši založniki in knjigotržci so takim primerom skupaj brali moralistične cvetke o tem, kako znamo Slovenci vijugati med zakoni in kako je smiselnost zakona vprašljiva, če se ga eni držijo, drugi pa goljufajo.

Mojca Pišek, 1. 12. 2015

Ali zakon res »spreminja odnos bralcev do kupovanja knjig, ki je obremenjen s predsodki, da so slovenske knjige drage in težje dostopne«? Ali zgolj ustvarja kategorijo potrpežljivih kupcev, ki ponudbo nove knjige zavrnejo, češ, pridem čez pol leta? (Prodajna inovacija: »Vzemite/preberite takoj, plačajte čez pol leta!« Tako prodajajo avtomobile, zakaj ne bi tudi knjig?)

Bronislava Aubelj, 7. 9. 2017

Zakonu, ki si je v utemeljevanju razlogov za obstoj zadal nalogo, da bo ustavil te trende, v svoji nalogi ni uspelo. Doživeli smo propad najmanj treh neodvisnih knjigarn, te, ki so ostale, se komaj preživljajo. Nekaj založnikov je zaprlo vrata. Cilj zakona je utopičen. Boljša dostopnost knjige zaradi enotne cene ne bo spremenila bralne kulture in povečala kupovanja knjig, kar bi razmere v založništvu in pri avtorjih izboljšalo.

Jože Piano, 25. 11. 2017

Zakon o enotni ceni knjige ob spoštovanju »svetosti« svobodnega trga (ali pač ne?) diskriminira majhne založnike in knjigarne. Majhni (od javnega denarja neodvisni) založniki so žrtve svojevrstnega administrativnega despotizma. Preostane jim samo, da se sprijaznijo z dejstvom, da živijo v svetu, v katerem je Anatole France svobodo ironično definiral z besedami: »Bogati in revni lahko enako svobodno izberejo ali bodo spali pod mostovi in prosjačili na ulicah ali pač ne«.

Priporočam, da čim več knjig, ki jih izdajamo majhni založniki, naročate neposredno z naših spletnih strani. V sedanjih knjigotrških razmerah je to edino zdravilo, ki bi nam lahko pomagalo preživeti in izdati še kakšno dobro knjigo.

Janez Penca, 16. 12. 2017

Tako kot pri vsaki omejeni prodaji, pa tudi pri prodaji novih knjig obstajajo določene izjeme, ko lahko kupec v prvih 6 mesecih knjigo kupi po nižji ceni oziroma se mu pri nakupu obračuna popust. Pri tem je pomembno poudariti, da med izjeme, ki so spodaj specifično naštete ne sodijo različne starostne skupine, kot npr. dijaki, študentje, upokojenci, prav tako pa popusta ni mogoče obračunati v primeru količinskega nakupa ali pa v primeru ko je kupec član knjižnega kluba.

Tržni inšpektorat

Viri: 1. gzs.si (Z. Kafol je direktor Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev); 2. Pogledi (B. Švigelj kot glavni urednik založbe Mladinska knjiga); 3. mk.gov.si (dr. Uroš Grilc kot minister za kulturo); 4. Delo (O. Uršič je direktor založbe Litera); 5. Dnevnik (M. Pišek kot kulturna novinarka); 5. modrijan.si (B. Aubelj kot glavna urednica založbe Modrijan; članek ni dostopen); 6. Delo (J. Piano kot direktor založbe Ebesede); 7. zalozbapenca.si (J. Penca je direktor založbe Penca in drugi); 7. ti.gov.si

© Knjigopis. Spletna trgovina Shopamine. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Ta spletna stran za svoje pravilno delovanje uporablja piškotke.  Ti piškotki ne shranjujejo osebnih podatkov.  Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.

Več informacij
×
Politika piškotkov za spletno mesto Knjigopis

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, ki jih strežnik pošlje uporabnikovemu brskalniku med pregledovanjem spletne strani. Prejeti piškotek se nato namesti na napravo (računalnik, tablica, pametni telefon), s katero brskamo po spletni strani.

Spletne strani uporabljajo različne tipe piškotkov.

  1. Spletna stran uporablja piškotke, ki so nujni za osnovno delovanje strani in med drugim omogoča uporabniku dodajanje izdelka v košarico, prehod na zaključek nakupa itd.
  2. Spletna stran uporablja piškotke za zbiranje informacij o uporabi strani. Ti piškotki za sledenje omogočajo analizo obiskov in pregledane vsebine. Ti piškotki so anonimni in ne omogočajo sledenja specifično identificiranih uporabnikov.
  3. Spletna stran uporablja piškotke, ki omogočajo anaonimno sledenje informacij. Ti piškotki za oglaševanje so v uporabi za prilagoditev našega oglaševanja vašim potrebam.

Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite s klikom na povezavo v nogi te strani.

Vaše nastavitve

Ti piškotki so vedna omogočeni in so nujni za osnovno delovanje spletne strani. Torej piškotki, ki si vas zapominjo, da boste lahko nemoteno brskali po spletnih straneh. V to skupino sodijo piškotki, ki so uporabljeni za to, da si spletno mesto zapomni vaš vnos v spletne obrazce, nakupovalno košarico ipd. Obvezni so, saj, med drugim, zagotavljajo varnost in tako preprečujejo zlorabe sistemov.

Ti analitični piškotki nam omogočajo, da z uporabo anonimnega sledenja izboljšamo funkcionalnost strani. Prav tako nam omogočajo, da lažje identificiramo produkte, ki bi bili za vas zanimivi. V nekaterih primerih je prednost teh piškotkov izboljšanje hitrosti za obdelovanje vaših zahtev, zaznavanje in shranjevanje vaših nastavitev ter pomoč pri povezavi s socialnimi omrežji.Če teh piškotkov ne izberete, so rezultat lahko slabša priporočila in počasnejše delovanje spletnega mesta. Prav tako bo otežena povezava s socialnimi omrežji, kot so Facebook, Twitter, Google+ ipd.

Ti piškotki zbirajo informacije, s katerimi prilagodimo oglaševanje vašemu okusu, preferencam in željam. Te podatke uporablja tako naša spletna stran kot tudi partnerske in druge spletne strani. Zbrani podatki so anonimni in ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov, ki ste jih morda delili z nami. Če teh piškotkov ne boste izbrali, bodo morda oglasi, ki jim boste izpostavljeni, manj primerni za vas.